Ή αλλιώς, τι να γράψετε στη σελίδα σας στο Twitter. Όλο και περισσότερες εταιρίες αποκτούν παρουσία στο δημοφιλές microblogging site, με την πλειοψηφία να εγκαταλείπει την προσπάθεια μετά το “Hello Twitterland”. Έλλειψη χρόνου, γνώσης και διάθεσης είναι κάποιοι λόγοι, όμως κυρίως ο φόβος να αγκαλιάσουν ένα τόσο ανοιχτό μέσο επικοινωνίας. Γιατί το Twitter δεν είναι άλλη μία πλατφόρμα marketing, αλλά ένα κανάλι επικοινωνίας και δημιουργίας σχέσεων με το κοινό της επιχείρησης. Ένας λογαριασμός Twitter με αποκλειστικό περιεχόμενο links προς τα δελτία τύπου της εταιρίας είναι υποχρησιμοποιούμενος, αφού στην ουσία λειτουργεί απλά σαν ένα RSS feed. Το Twitter ενδείκνυται για διάλογο, customer service, online PR, διαχείριση κρίσεων και άλλα πολλά. Ποιες είναι όμως μερικές ιδέες για περιεχόμενο που μπορείτε να ανεβάζετε στη σελίδα σας?

Διάλογος: Όπως είπαμε, replies σε άλλους χρήστες που αναφέρονται στην εταιρία και στα προϊόντα σας, retweets και γενικότερα ανοιχτή και ειλικρινής επικοινωνία σε χαλαρό, καθημερινό ύφος.

Νέα: Καινούργια προϊόντα & υπηρεσίες, ειδήσεις σχετικές με την εταιρία, κλπ.

Προσφορές/Διαγωνισμοί: Ενημερώστε για εκπτώσεις & προσφορές, δώστε Twitter-exclusive vouchers, ανταμείψτε με κάποιο τρόπο τους πιο ενεργούς followers σας, προωθήστε το “προϊόν της εβδομάδας”.

Διαχείριση κρίσεων: Χρησιμοποιήστε το Twitter για να ενημερώσετε και να συζητήσετε με το κοινό σε περίπτωση ξαφνικής κακής δημοσιότητας. Αν δεν το κάνετε εσείς, κάποιος άλλος θα το κάνει για σας. Δείτε τι έπαθε και η BP μετά την πρόσφατη οικολογική καταστροφή.

Προώθηση των υπολοίπων καναλιών επικοινωνίας: Ποστάρετε τα blog posts σας, κάτι που βάλατε στο Facebook, ένα update στο site σας. Οδηγήστε τους followers σας ώστε να μάθουν ακόμα περισσότερα για εσάς.

Links: Ανεβάστε κάτι που πιστέυετε ότι μπορεί να ενδιαφέρει τους χρήστες και που είναι συμβατό με το brand σας. Αν είστε εταιρία που κατασκευάζει σανίδες για snowboard, έχει νόημα να μοιραστείτε βιντεάκια με τους πρωταθλητές του αθλήματος ή την κατάσταση του χιονιού στα ελληνικά χιονοδρομικά το ερχόμενο σαββατοκύριακο. Προσοχή όμως, δεν είστε ειδησεογραφικό πρακτορείο και είναι μάλλον ανόητο να ανεβάζετε άσχετο περιεχόμενο, όπως έπραξε πρόσφατα το Πλαίσιο στο Facebook.

Δικτύωση με διαμορφωτές κοινής γνώμης: Για πολλές κατηγορίες προϊόντων όπως τα τεχνολογικά, η γνώμη μερικών bloggers μετράει περισσότερο από οποιαδήποτε διαφήμιση κάνετε στο Διαδίκτυο ή αλλού. Βρείτε τους και δικτυωθείτε μαζί τους, χωρίς όμως να προσπαθείτε να τους “πουλήσετε” τα προϊόντα σας.

Προσέλκυση ανθρώπινου δυναμικού: Υπάρχουν παραδείγματα κυρίως από το εξωτερικό όπου επιχειρήσεις έκαναν recruiting μέσω του Twitter, βάζοντας μάλιστα τους υποψήφιους να απαντήσουν στην ερώτηση “Γιατί είμαι ο κατάλληλος για αυτή τη δουλειά” χρησιμοποιώντας τους 140 χαρακτήρες του status update.

Οι χρήσεις του Twitter είναι ανεξάντλητες, αρκεί να υπάρχει φαντασία και διάθεση για ανοιχτή επικοινωνία. Καλά τιτιβίσματα!

Advertisements