Όσοι παρακολουθούν αυτό το blog θα ξέρουν ότι έχω αραιώσει πλέον πολύ τις αναρτήσεις στο Interactive Ideas. Παρακολουθώ πάντα τα δρώμενα στο χώρο της online επικοινωνίας αλλά συνήθως πλέον κρατάω την γνώμη μου για τον εαυτό μου ή την μοιράζομαι μέσω Twitter, Facebook ή μέσα από σχόλια σε άλλα blogs.

Με το ζόρι κρατήθηκα την προηγούμενη εβδομάδα να μην κάνω ένα ultra αρνητικό review για το Get it now, ένα πολυδιαφημισμένο ηλεκτρονικό κατάστημα με δύο κολοσσούς από πίσω (Γερμανός & ΔΟΛ) που βγήκε στον αέρα και ήταν λες και σχεδιάστηκε και φτιάχτηκε σε μία νύχτα. Αυτή τη φορά όμως απλά δεν γίνεται να μην κάνω post! Το Σάββατο το απόγευμα δέχτηκα αυτό το email από την Gap:

Γιατί είναι εξοργιστικό αυτό το email από τη σκοπιά του email marketing? Ας δούμε πρώτα τι έχει κάνει σωστά η Gap:

Subject line: “Gap – Προσφορά -25% σε όλα τα σορτς & βερμούδες”. Αρκετά καλό, δεν μπορώ να πω. Η λέξη Gap θα μπορούσε πάντως να λείπει αφού αναφέρεται στο πεδίο from.

    Αυτό είναι το μόνο  σωστό! Ποια είναι λοιπόν τα best practices στο email marketing τα οποία αγνοεί αυτή η καμπάνια?

    Timing: Μου στέλνουν email στις 29/05 το απόγευμα για να διαφημίσουν μία προσφορά που έχει ξεκινήσει ήδη από τις 28/05?

    Ημέρα & ώρα αποστολής: Δεν υπάρχει μαγική συνταγή ως προς το ποια μέρα της εβδομάδας είναι η περισότερο αποδοτική για να στείλεις μια καμπάνια email. Άλλες έρευνες δείχνουν Τετάρτη, άλλες Δευτέρα και άλλες Πέμπτη. Πάντως το βέβαιο είναι ότι το Σαββατόβραδο δεν ενδείκνυται για shopping, την άλλη μέρα η αγορά είναι κλειστή και τη Δευτέρα όλοι τρέχουν με τις δουλειές τους, επομένως ελπίζεις ότι ο κόσμος που θα πάει για ψώνια την Τρίτη το απόγευμα θα θυμηθεί την προσφορά που του έστειλες 3 μέρες πριν.

    Segmentation & customization: Το email της φωτογραφίας απευθύνεται τόσο σε άντρες όσο και σε γυναίκες, ενώ θα μπορούσαν πολύ εύκολα να έχουν τμηματοποιήσει τη mailing list με βάση το φύλο και να στείλουν ένα πιο στοχευμένο μήνυμα με εικόνες προϊόντων από αντρικές και γυναικείες βερμούδες αντίστοιχα.

    Design & call to action: Η εικόνα που έχουν χρησιμοποιήσει είναι σε χαμηλή ανάλυση, με τα λευκά γράμματα στο τέλος να είναι ιδιαίτερα δυσανάγνωστα. Αυτό όμως που είναι το πλέον παράδοξο είναι ότι η εικόνα δεν είναι clickable, που σημαίνει ότι αυτή η καμπάνια δεν με κατευθύνει κάπου, δεν περιέχει τα λεγόμενα calls to action. Ακόμα και αν η Gap δεν πουλάει online και ο στόχος είναι να κατευθυνθώ σε ένα από τα κατάστηματά της, θα μπορούσε να μην αφήσει ανεκμετάλλευτη την ευκαιρία και να με κατευθύνει σε έναν store locator με χάρτη ή βέβαια να μού δείξει τις εν λόγω βερμούδες που έχουν έκπτωση. Αν βέβαια η Gap δεν έχει ούτε έναν online κατάλογο με τα προϊόντα στο site της, τότε έχει πολύ πιο σημαντικά θέματα να λύσει πριν καταπιαστεί με το email marketing.

    Πεδίο from: Η φράση “Gap Ρούχα Ελλάδα” είναι σαν να βγήκε από το Google Translate!

    Δυνατότητα unsubscribe: Αυτό είναι μεγάλο φάουλ. Εάν εγώ για οποιονδήποτε λόγο θέλω να διαγραφεί η διεύθυνσή μου από τη mailing list της εταιρίας θα πρέπει να έχω τη δυνατότητα να το δηλώσω εύκολα και γρήγορα. Σε αντίθετη περίπτωση το μόνο που καταφέρνει η εταιρία είναι να αυξήσει τον εκνευρισμό μου και να οδηγήσει στο κουμπί “Report spam” με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το deliverability των μελλοντικών καμπανιών της.

    “View as webpage”: Αυτό το link είναι σημαντικό αλλά δυστυχώς και αυτό απουσιάζει από το email της Gap. Οι παραλήπτες μπορεί για διάφορους λόγους να μην βλέπουν σωστά το μήνυμα που επιθυμεί η εταιρία να δείξει. Για αυτό το λόγο είναι απαραίτητο στην κορυφή κάθε email να υπάρχει ένα link που να οδηγεί τον χρήστη σε μια ιστοσελίδα που θα δείχνει ακριβώς το περιεχόμενο αυτού του email.

    HTML vs. text-only: Η αλήθεια είναι ότι τα HTML έχουν κερδίσει κατά κράτος σε αυτό το δίλημμα. Παρ’ όλα αυτά, οι περισότεροι marketers επιλέγουν να χρησιμοποιήσουν έναν συνδυασμό των δύο έτσι ώστε να ικανοποιηθούν μερικώς και αυτοί που δεν είναι σε θέση να δούνε τις εικόνες λόγω των ρυθμίσεων στον email provider τους. Το λιγότερο που θα μπορούσε να είχε κάνει η Gap θα ήταν να έχει ένα Alt text για την περίπτωση που δεν εμφανιζόταν η εικόνα (όπως συμβαίνει by default σε Gmail, Hotmail & Outlook).

    Κουμπί “Forward to a friend”: Αν μου αρέσει αυτό που διαβάζω, γιατί να μην υπάρχει μια υπενθύμιση ότι μπορώ να το στείλω σε όποιον θέλω με ένα κλικ?

    Social media integration: Τέλος, στο εν λόγω email δεν περιλαμβάνονται εικονίδια για τα social mediα της εταιρίας. Ακόμα και αν η ελληνική Gap δεν έχει dedicated social media, φαντάζομαι και ελπίζω ότι η “μαμά” Gap θα έχει αναπτύξει κάποια παρουσία στα social media. Αν πάλι όχι, τότε αργά ή γρήγορα θα αποκτήσει.

    Με δύο λόγια, email marketing δεν σημαίνει παίρνω το φυλλάδιο που μοιράζω στο δρόμο και το στέλνω με email σε όλους τους πελάτες μου!

    Advertisements