Στην εταιρία όπου εργάζομαι εδώ και λίγο καιρό έχω την ευκαιρία να διαχειρίζομαι καμπάνιες email marketing από το στάδιο του στρατηγικού σχεδιασμού μέχρι και το post-campaign reporting. Αυτό είναι το προσωπικό μου top-10 των “μυστικών” μιας επιτυχημένης καμπάνιας.

1. Στείλτε το σωστό μήνυμα στους σωστούς αποδέκτες. Τμηματοποιήστε την mailing list σας με βάση τις προτιμήσεις των χρηστών, τις παρελθούσες αγορές ή δημογραφικά στοιχεία. Στείλτε στοχευμένα emails σε ομάδες παραληπτών με κοινό προφίλ και όχι ένα γενικό email στο σύνολο της mailing list.

2. Πάντα να έχετε τη συγκατάθεση των χρηστών. Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από ένα ανεπιθύμητο εταιρικό email. Ο σκοπός του email marketing είναι να ωφελήσει το brand σας και όχι να το βλάψει. Επίσης, κάντε εύκολο το unsubscribe. Αν κάποιος δεν επιθυμεί πλέον να λαμβάνει τα newsletters σας, θα πρέπει να έχει την επιλογή να το δηλώσει εύκολα και γρήγορα.

3. Βελτιστοποιήστε τις landing pages. Μπήκατε στον κόπο να σχεδιάσετε, να δημιουργήσετε και να στείλετε emails μόνο και μόνο για να οδηγήσουν τους αποδέκτες σε μη σχετικές ή σε ελλιπείς σελίδες?

4. Εξηγήστε τα οφέλη. Προσφέρετε κίνητρα στους χρήστες σας για να γραφτούν στη mailing list σας. Εκπτωτικά κουπόνια, προσφορές, προδημοσιεύσεις, συμμετοχή σε events είναι μερικές μόνο ιδέες.

5. Προσφέρετε μοναδικό περιεχόμενο. Τα κείμενά σας θα πρέπει να είναι πρωτότυπα, ενδιαφέροντα και σχετικά με τους χρήστες σας. Μη διστάσετε να πειραματιστείτε με διαφορετικά formats και subject lines μέχρι να βρείτε αυτά που αποδίδουν καλύτερα (βλ. Νο 10).

6. Ανεβάστε το newsletter στο site σας. Ένα μεγάλο ποσοστό των παραληπτών σας δεν θα μπορεί να διαβάσει το email είτε επειδή δεν δέχεται HTML, είτε επειδή ο email provider μπλοκάρει τις εικόνες. Δώστε ένα link στην κορυφή του email που θα επιτρέπει στον χρήστη να διαβάσει το περιεχόμενο σε μία σελίδα στο site σας.

7. Διαφημίστε τα άλλα κανάλια επικοινωνίας. Εάν έχετε blog, είστε στο Twitter, στο Facebook, στο YouTube ή στο Flickr, διαφημίστε αυτή τη δραστηριότητα με links μέσα στο email σας. Εάν πάλι δεν κάνετε τίποτα από όλα αυτά, τι περιμένετε?

8. Δώστε έμφαση στη συνοχή. Τόσο από άποψη design (χρώματα, γραμματοσειρές), όσο και άποψη στυλ και ύφους γραφής, φροντίστε να υπάρχει συνέπεια ανάμεσα στο site και στα emails σας.

9. Προσέξτε τη συχνότητα. Μην το παρακάνετε βομβαρδίζοντας τους παραλήπτες σας. Ένα με δύο emails την εβδομάδα είναι υπεραρκετά για τις ανάγκες μιας τυπικής επιχείρησης. Μια καλή ιδέα είναι να προσφέρετε τη δυνατότητα επιλογής όσον αφορά τη συχνότητα αποστολής ενημερώσεων.

10. Tracking, tracking, tracking. Άφησα το σημαντικότερο για το τέλος. Σε κάθε link ή φωτογραφία θα πρέπει να προσθέσετε tracking code. To Google URL Builder είναι το πιο απλό και εύχρηστο εργαλείο για το σκοπό αυτό. Έτσι θα μπορείτε να δοκιμάζετε διαφορετικά formats και segments και να έχετε ξεκάθαρη εικόνα για το καθένα όσον αφορά clicks, engagement & sales.

Good luck!

Advertisements