Χθες είδα στον κινηματογράφο το Inglourious Basterds. Η ταινία ήταν καλή και παρ’ όλη τη διάρκειά της (2,5 ώρες) μάς κράτησε μέχρι το τέλος. Ο Ταραντίνο δίνει ρέστα και ο Μπραντ Πιτ είναι απολαυστικός στο ρόλο του βλαχο-αμερικάνου υπολοχαγού.

Inglourious Basterds.gif

Επειδή όμως το blog δεν αφορά κριτικές ταινιών, ας έρθουμε στο θέμα μας. Η online καμπάνια marketing τού Inglourious Basterds είναι απλά άψογη. Ο πυρήνας αυτής, το site της ταινίας, έχει ό,τι θα περίμενε κανείς όσον αφορά το content (videos, downloads, etc) αλλά είναι και υποδειγματικό ως προς το integration με τα υπόλοιπα διαδικτυακά κανάλια προβολής και εκμετάλλευσης της ταινίας: Συγκεριμένα, οι υπεύθυνοι για το marketing της ταινίας έχουν δημιουργήσει προφίλ στο Twitter όπου δημιουργήθηκε μεγάλο buzz πριν βγει η ταινία στους κινηματογράφους και όπου πλέον γίνεται διάλογος με τους χρήστες σχετικά με την ταινία και ”τρέχουν” διάφοροι διαγωνισμοί. Μάλιστα στο site της ταινίας φιλοξενείται το “Tweet of the week” από κάποιον απλό χρήστη της υπηρεσίας. Η προώθηση μέσω Facebook page και MySpace μάλλον θα πρέπει να θεωρηθεί αυτονόητη και δεν θα επιμείνω παραπάνω.

Αυτό που μού έκανε τη μεγαλύτερη θετική εντύπωση ήταν η χρήση του site όχι μόνο σαν κανάλι δημιουργίας buzz και branding, αλλά και σαν εργαλείο για το monetization της ταινίας. Για αρχή, η κύρια σελίδα δίνει τη δυνατότητα στο χρήστη να προμηθευτεί επί τόπου εισιτήρια (ισχύει μόνο για κατοίκους των Η.Π.Α.). Επίσης υπάρχει η δυνατότητα να αγοράσεις το soundtrack μέσω του iTunes ή ακόμα και το σενάριο της ταινίας από 4 διαφορετικά e-shops (όπως το Amazon). Τέλος, γίνεται cross promotion για ένα video game ονόματι Wolfenstein το οποίο επίσης μπορείς να αποκτήσεις μέσω του official site του.

Όταν έχεις ένα τόσο cool προϊόν όσο μία ταινία του Ταραντίνο για τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, το internet μπορεί να σου προσφέρει απεριόριστες ευκαιρίες, αρκεί να ξέρεις να τις εκμεταλλευτείς. Φαίνεται ότι οι συγκεκριμένοι τύποι ήξεραν. Εύγε!

Advertisements