Έχω εκφράσει επανειλημμένα τον θαυμασμό μου για τις διαφημιστικές καμπάνιες της Absolut. Αυτή τη φορά όμως…τα έκανε θάλασσα! Πρόσφατα κυκλοφόρησε στο Μεξικό η παρακάτω διαφήμιση στα πλαίσια της παγκόσμιας καμπάνιας “In an Absolut World”.

Όπως θα παρατηρήσατε, σύμφωνα με τον χάρτη της φωτογραφίας ένα σημαντικό τμήμα της επικράτειας των σημερινών Η.Π.Α. ανήκουν στο Μεξικό! Ο χάρτης χρονολογείται από την περίοδο πριν το 1848, όταν ακόμα πολλές από τις σημερινές Πολιτείες των Η.Π.Α., συμπεριλαμβανομένης της Καλιφόρνια και του Τέξας, αποτελούσαν μεξικανικό έδαφος. Στη συνέχεια τα σύνορα άλλαξαν με τον μεξικανο-αμερικανικό πόλεμο και πήραν τη σημερινή τους μορφή.

Η καμπάνια προβλήθηκε μόνο στο Μεξικό όπου υπάρχουν βεβαίως νοσταλγοί του παλαιού -μεγαλύτερου- Μεξικού αλλά, όπως ήταν αναμενόμενο, ήρθε αμέσως στο προσκήνιο και στις Η.Π.Α. όπου ξέσπασε θύελλα αντιδράσεων (φανταστείτε μια αντίστοιχη διαφήμιση στα Σκόπια που να δείχνει έναν χάρτη της Π.Γ.Δ.Μ. που να φτάνει μέχρι και τη Χαλκιδική…in an absolut world πάντα!).

Ενδιαφέρον όμως δεν έχει μόνο η γκάφα της Absolut αλλά και η διαχείρισή της από τη γνωστή εταιρία. Εννοείται ότι οι διαφημίσεις αποσύρθηκαν εν ριπή οφθαλμού, όμως υπήρξε και επίσημη αντίδραση μέσα από το blog της καμπάνιας. Κατ’ αρχήν και μόνο το γεγονός ότι η συγκεκριμένη καμπάνια -και όχι η εταιρία γενικότερα- έχει το δικό της blog λέει πολλά. Όπως είχα υποστηρίξει σε ένα άρθρο για το εταιρικό blogging που είχα γράψει για το blog της Mindworks, ένα εταιρικό blog αποτελεί “ένα πρώτης τάξεως εργαλείο δημοσίων σχέσεων η αξία του οποίου μπορεί να αποδειχθεί ανεκτίμητη σε περίπτωση κρίσης, όταν η εταιρία καλείται να διορθώσει μία κατάσταση και να απευθύνει το μήνυμά της όσο πιο γρήγορα και όσο πιο άμεσα γίνεται“.

Πράγματι, η Paula Eriksson, VP Corporate Communications της Absolut, πόσταρε άμεσα ζητώντας συγνώμη από το κοινό και δηλώνοντας ότι σε καμία περίπτωση η εταιρία δεν είχε πρόθεση να εγείρει αντι-αμερικανικά αισθήματα, να υπονοήσει αλλαγή συνόρων ή να θίξει τα γνωστά προβλήματα των λαθρομεταναστών. Αυτό βέβαια δεν απέτρεψε τον “πόλεμο σχολίων” κάτω από το post (έχουν φτάσει τα 3.600!) μεταξύ αμερικανών και μεξικανών χρηστών, όμως τουλάχιστον η εταιρία έκανε το καθήκον της…

Update: Εξαιρετικά ενδιαφέρον το video που δίνει ο SimonSays στα σχόλια με ένα απόσπασμα από εκπομπή του CNN για το θέμα. Το παραθέτω παρακάτω (πρέπει να υπάρχει κάποιο πρόβλημα με τον ήχο στο τελευταίο λεπτό):

buzz it!

Advertisements