Εδώ και μέρες θέλω να αναφερθώ σε μια online καμπάνια της Coca Cola Hellas που τρέχει στο ελληνικό Διαδίκτυο. Τα banners που έχω εντοπίσει σε πολλά γνωστά ελληνικά sites καλούν τους χρήστες να κάνουν κλικ στη διαφήμιση και να μεταφερθούν στο site της Coca Cola όπου μπορούν να κάνουν chat με τον Ray, τον animated χαρακτήρα που είναι και ο πρωταγωνιστής της τηλεοπτικής καμπάνιας.

Και εδώ αρχίζουν οι αυτόματοι συνειρμοί. Είναι πολύ καλό να βλέπουμε στην ελληνική αγορά online ενέργειες από μεγάλες εταιρίες, είναι ενθαρρυντικό το γεγονός ότι μία εταιρία του βεληνεκούς της Coca Cola επέλεξε έναν πρωτότυπο τρόπο για να προωθήσει το προϊόν της στο Internet, είναι ακόμα περισότερο αξιοσημείωτο ότι πρόκειται για branding campaign και όχι για direct response campaign, και ούτω καθ’ εξής…

Τα πράγματα όμως δεν είναι ακριβώς έτσι. Η εντύπωση μου είναι ότι εδώ έχουμε μία περίπτωση online marketing for the sake of online marketing. Με άλλα λόγια, πολλή διαδραστικότητα για το τίποτα. Έχουμε μία εταιρία που πηδάει στο τρένο της interactive διαφήμισης χωρίς να το πολυσκεφτεί. Και εξηγούμαι:

Έχω εγώ ή οποιοσδήποτε άλλος χρήστης κανέναν λόγο να κάνω chat με τον Ray? Ποιο ακριβώς είναι το added value? Η φράση “Αν τα βρίσκεις πού και πού λίγο σκούρα, είμαι σίγουρος ότι μαζί μου θα γνωρίσεις κι εσύ την αισιόδοξη πλευρά της ζωής! Έλα να μιλήσουμε ζωντανά, όπως κάνεις chat και με τους υπόλοιπους φίλους σου!” ακούγεται τόσο ελκυστική για τους marketers της Coca Cola και της OgilvyOne? Απορίες…

Εκτός από την διαφωνία μου ως προς την έμπνευση, βρήκα κάπως άχαρη και την εκτέλεση: όπως φαίνεται από τον παρακάτω διάλογο που είχα με τον Ray, παρ’ όλο που έχει καλές προθέσεις και πάντα βοηθάει τον κόσμο, είναι και λίγο αφελής!

Coca Cola chat

buzz it!

