Αν και έχουν περάσει αρκετές μέρες από την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων στα διεθνή βραβεία διαφήμισης Cannes Lions, θέλω σήμερα να σταθώ σε δύο εκπληκτικές διαφημίσεις που ήταν μεταξύ των νικητών.

Διεθνής Αμνηστία: Your signature is more powerful than you think

Όπως έχω ξαναγράψει σε αυτό το blog, μου αρέσουν πολύ οι περιπτώσεις όπου η διαφήμιση εξυπηρετεί μη εμπορικούς σκοπούς. Το πρώτο video που παραθέτω δημιουργήθηκε από την γαλλική TBWA για λογαριασμό της Διεθνούς Αμνηστίας, και έχει σαν στόχο να μας εξηγήσει ότι η υπογραφή μας έχει μεγαλύτερη δύναμη από όση νομίζουμε. Μέσα από μία συναισθηματικά φορτισμένη ασπρόμαυρη γραφική απεικόνιση, διάφοροι άνθρωποι που υπομένουν βασανισμό, κακομεταχείριση ή παράνομη φυλάκιση σώζονται από μία απλή υπογραφή. Η διαφήμιση βραβεύτηκε με τον Χρυσό Λέοντα στην κατηγορία “Film”. Εδώ να αναφέρω και την πολύ καλή δουλειά που γίνεται στο Ελληνικό Τμήμα της Διεθνούς Αμνηστίας, το οποίο μάλιστα έχει και πολύ ενημερωμένο site.

NedBank: Power to the People

Το δεύτερο video δεν αποτελεί διαφήμιση αυτό καθ’ αυτό αλλά περιγράφει μία εκπληκτική outdoor καμπάνια που τιμήθηκε με το βραβείο Grand Prix στην κατηγορία της. Η τράπεζα NedBank χρησιμοποίησε μία διαφημιστική ταμπέλα (billboard) στη Νότια Αφρική προκειμένου να παρέχει ενέργεια σε ένα σχολείο (η καμπάνια δημιουργήθηκε από την Net#Work BBDO). Η ταμπέλα εκμεταλλεύεται την ηλιακή ενέργεια και τροφοδοτεί με ηλεκτρισμό ένα σχολείο στο οποίο φοιτούν 1.100 παιδιά. Σε αυτήν την περίπτωση λοιπόν η χρήση της διαφήμισης εξυπηρετεί έναν υβριδικό σκοπό, πετυχαίνοντας τόσο την προβολή της NedBank όσο και την βελτίωση της ποιότητας ζωής της τοπικής κοινότητας. Εύγε!

buzz it!

Advertisements