Όπου ΠΓΔΜ είναι η Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας. Ή απλά Μακεδονία, όπως έχει επικρατήσει πλέον παγκοσμίως. Όντας Θεσσαλονικιός το θέμα με πονάει, αλλά δεν μπορώ να μην παραδεχτώ ότι η γειτονική χώρα είναι πολύ καλύτερη στο marketing από την Ελλάδα. Στο εξωτερικό όλοι πλέον γνωρίζουν την ΠΓΔΜ ως Μακεδονία, και πιστεύω ότι αυτό δεν είναι (μόνο) αποτέλεσμα πολιτικών ενεργειών.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι αθλητικές διοργανώσεις, όπου η εθνική ομάδα της χώρας αναφέρεται πάντα ως Μακεδονία με αποτέλεσμα ένα ευρύτατο κοινό να την έχει μάθει πια με αυτό το όνομα. Ένα άλλο παράδειγμα είναι αυτό:

Invest in Macedonia

Σερφάροντας πριν λίγες μέρες στο Business Week έπεσα πάνω σε αυτό το συμπαθητικό MPU (δεν έχω screenshots από τα υπόλοιπα frames). Η διαφήμιση οδηγούσε σε ένα site με τίτλο “Invest in Macedonia“, το οποίο περιγράφει την ΠΓΔΜ ως την ιδανική χώρα για επενδύσεις και ανάπτυξη επιχειρηματικότητας. Το site προσπαθεί να πείσει ότι η χώρα προσφέρεται για επενδύσεις, με κίνητρα όπως χαμηλή φορολόγηση, απλοποιημένες διαδικασίες ίδρυσης επιχείρησης, φτηνό εργατικό δυναμικό (αναφέρεται ότι ο μέσος μικτός μηνιαίος μισθός είναι τα 370 euro) και άλλα.

Αυτό όμως που μου έκανε μεγαλύτερη εντύπωση ήταν η χρήση του interactive marketing, κίνηση που μπορεί να ωφελήσει σε δύο επίπεδα: Πρώτον, εφ’ όσον το Invest in Macedonia απευθύνεται σε ένα παγκόσμιο κοινό επιχειρηματικού προσανατολισμού, η online έκδοση του Business Week αποτελεί ίσως το ιδανικό μέσο για τη στόχευση αυτού του κοινού. Έξυπνο media planning λοιπόν. Δεύτερον, η χρήση της online διαφήμισης δίνει την εντύπωση μιας χώρας με προχωρημένη αντίληψη της στρατηγικής επικοινωνίας και των νέων τεχνολογιών. Διαβάζοντας μάλιστα στο site για την ύπαρξη Technological and Industrial Development Zones αναρωτιέσαι αν τα Σκόπια έχουν γίνει η Silicon Valley της Ευρώπης (just kidding…)!

Σε κάθε περίπτωση, η ΠΓΔΜ φαίνεται ότι έχει κατανοήσει τις αρχές της σύγχρονης επικοινωνίας και, πέρα από τα παραδοσιακά πολιτικά/διπλωματικά κανάλια, χρησιμοποιεί νέες μεθόδους προβολής και γιατί όχι έμμεσης εδραίωσης της ονομασίας “Μακεδονία”. Θα ήθελα να έβλεπα την έκφραση απορίας του Ψωμιάδη αν τού έλεγε κάποιος ότι η ΠΓΔΜ προβάλλεται μέσω online marketing!

buzz it!

Advertisements