Όπως ακούγαμε εδώ και καιρό, σήμερα κυκλοφόρησε η ανανεωμένη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου και ταυτόχρονα “ανέβηκε” το καινούριο site της εφημερίδας. Δεν είμαι ειδικός στο design για να εκφέρω άποψη, αλλά από πλευράς περιεχομένου μπορώ να πω ότι η πρώτη εντύπωση που μου άφησε σαν αναγνώστη ήταν θετική (τονίζω το “σαν αναγνώστη” γιατί αν ήμουν διαφημιζόμενος δεν θα ήμουν και πολύ χαρούμενος, όπως θα εξηγήσω παρακάτω).

Σε σχέση με τις διαφημίσεις του site, ένα χαρακτηριστικό που μου έκανε εντύπωση ήταν το γεγονός ότι θυσίασαν μία καλή θέση για διαφημιστικό banner (πάνω-πάνω στο κέντρο, ακριβώς δίπλα στο logo) για να τοποθετήσουν εκεί την ενότητα “write here, write now” όπου φιλοξενούνται μικρά μηνύματα από χρήστες του site. Αυτό μου δίνει την εντύπωση ότι ο νέος σχεδιασμός είναι πιο προσανατολισμένος στο χρήστη από ότι στο διαφημιζόμενο (κάτι σαφώς καλό για τον αναγνώστη), εντύπωση που ενισχύεται από την ύπαρξη δύο μόνο banners, ένα εκ των οποίων (για την ακρίβεια αυτό είναι MPU) είναι τοποθετημένο σε σημείο σχεδόν απροσπέλαστο από το μέσο χρήστη, κάτω-κάτω στον πάτο της σελίδας (εκτός και αν η γελοιογραφία αποδειχθεί τόσο επιτυχημένη που οι επισκέπτες θα φτάνουν μέχρι το κάτω μέρος της σελίδας για να την διαβάσουν). Ο μικρός αριθμός και η ανορθόδοξη τοποθέτηση των banners με κάνουν να πιστεύω ότι αυτή είναι μία αρχική μορφή του site και εν καιρώ περιμένω ανακατατάξεις στον τομέα αυτό (και για να μην παρεξηγηθώ ως οπαδός της ακατάσχετης διαφήμισης και των websites-τσίρκων, να πω ότι θα έβαζα το όριο των διαφημίσεων σε ένα site σε 4 με 5, με ένα τουλάχιστον skyscraper).

Σαν αναγνώστη και σαν γενικότερο παρατηρητή των νέων μέσων ο νέος Ελεύθερος Τύπος μου άρεσε πολύ, ιδιαίτερα τα πολυάριθμα blogs των συντακτών (μένει να δούμε πόσο συχνά θα ανανεώνονται) και τα διαδραστικά στοιχεία όπως η δυνατότητα υποβολής video, φωτογραφιών και κειμένων από τους αναγνώστες (να που έρχεται και στην Ελλάδα η τάση του citizen journalism!). Επίσης μου άρεσε το κομμάτι “online monitor”, που αποτελείται από ένα slideshow φωτογραφιών συνοδευόμενων από τίτλους ειδήσεων. Στα αρνητικά θα έβαζα την απουσία κατηγορίας ειδήσεων για τεχνολογία, media και Internet (δείτε εδώ τα αντίστοιχα sections της κορυφαίας Guardian και των Times).

Καλή (νέα) αρχή!

