Μετά από μία περίοδο αραιού blogging λόγω σημαντικών αλλαγών στη ζωή μου (επέστρεψα στα πάτρια εδάφη!), ήρθε η ώρα να περιγράψω την εμπειρία μου από το Internet World. Πρόκειται για μία έκθεση που πραγματοποιείται κάθε χρόνο στο Λονδίνο με θέμα το Internet, το marketing και την online επιχειρηματικότητα γενικότερα.

Τα περίπτερα των διαφημιζομένων ήταν περισσότερο technical, και έτσι τα πέρασα σχετικά γρήγορα. Αξίζει πάντως να αναφέρω την πληθώρα εταιριών που προωθούσαν υπηρεσίες email marketing. Αρκετά ενδιαφέρον ήταν το stand του LinkedIn, στο οποίο διένεμαν σε φυλλάδιο το κλασσικό post του Guy Kawasaki σχετικά με τους τρόπους χρήσης της υπηρεσίας (εδώ μπαίνει το γνωστό πλέον ηθικό ζήτημα με τους power bloggers που επηρεάζουν έναν μεγάλο αριθμό χρηστών, χωρίς όμως να μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι δεν έχουν κάποιο άμεσο χρηματικό όφελος από τα γραφόμενά τους).

Λόγω περιορισμένου χρόνου μπόρεσα να παρευρεθώ σε δύο ομιλίες μόνο. Η πρώτη αφορούσε την εφαρμογή του Web 2.0 στον τραπεζικό χώρο, και εισηγητής ήταν ο Head of Online Marketing and Content στην Barclays Bank. Η παρουσίαση ήταν αρκετά βαρετή με μοναδικό ενδιαφέρον σημείο την αναφορά στο Web 3.0, το οποίο όπως υποστήριξε ο ομιλητής θα χαρακτηρίζεται από τον υψηλό βαθμό προσωποποίησης (personalisation) των υπηρεσιών. Ακόμα δεν έχει κοπάσει η συζήτηση για το τι είναι το Web 2.0 και κάποιοι ξεκίνησαν να μιλάνε (άστοχα κατά τη γνώμη μου) για το Web 3.0!

Η δεύτερη παρουσίαση που παρακολούθησα ήταν εκπληκτική, και μόνο για αυτή άξιζε να διασχίσω το μισό Λονδίνο για να πάω στην έκθεση. Ομιλητής ήταν ο Loic Le Meur, Executive Vice President & General Manager για την Ευρώπη στην Six Apart, εταιρία που προσφέρει blogging software όπως το Typepad. Ο Le Meur είναι επίσης ο κορυφαίος blogger στη Γαλλία και επενδυτής σε web start-ups όπως (ήταν κάποτε start-ups!) το Technorati και το LinkedIn. Ο τυπικός τίτλος της παρουσίασης ήταν “Blogging and the future of social software” αλλά ο ομιλητής αναφέρθηκε στο σύνολο των social media, εντοπίζοντας 4 τάσεις για το μέλλον:

  1. Escape your friends: Έχοντας προσωπικές σελίδες στο MySpace, στο Flickr, στο LinkedIn και σε άλλα social networks, βρισκόμαστε πλέον σε ένα περιβάλλον που κατακλύζεται από “φίλους”. Το επόμενο βήμα θα είναι να βρούμε τρόπους να μειώσουμε τους online φίλους μας, λόγω της πολυπλοκότητας του να έχεις πάρα πολλές εικονικές επαφές (π.χ. όταν βομβαρδίζεσαι από friend requests από αγνώστους).
  2. Stay with your friends: Ένα φυσικό επακόλουθο της προηγούμενης τάσης είναι η αναζήτηση νέων μεθόδων για να κρατάς επαφή με τους πραγματικούς φίλους σου. Παραδείγματα νέων online υπηρεσιών που δίνουν στον χρήστη αυτή τη δυνατότητα είναι το Twitter (μία microblogging υπηρεσία που σου επιτρέπει να δημοσιεύεις μικρά μηνύματα για τους φίλους σου είτε από το κινητό τηλέφωνο είτε από τον υπολογιστή) και το Dopplr (αυτό το άκουγα πρώτη φορά, πρόκειται για ένα site μέσω του οποίου μπορείς να βλέπεις πού ανά τον κόσμο είναι οι φίλοι σου, συνεπώς είναι χρήσιμη υπηρεσία για συχνούς ταξιδιώτες, μακρινούς φίλους κλπ).
  3. Video: TV sucks. Η τηλεόραση δεν παρέχει τη δυνατότητα αναζήτησης πληροφορίας (non-searchable), έχει υψηλά κόστη παραγωγής και εκπομπής (transmission) και δεν προσφέρει ευκαιρίες για κοινωνική δικτύωση (social networking). Αυτές και άλλες αδυναμίες της τηλεόρασης ήδη καλύπτονται από προϊόντα και υπηρεσίες όπως το Joost, το Apple TV και το TiVO.
  4. New culture: Μία νέα, παγκόσμια κουλτούρα ανατέλλει, ειδικά όσον αφορά τη νέα γενιά, και χαρακτηρίζεται από τις ακόλουθες τάσεις (τις παραθέτω όπως αναφέρθηκαν στην παρουσίαση): no office, self-employed, easy to become an entrepreneur, no race (ex. kids playing World of Warcraft with fellows around the world), no smoking, no e-mail, no country (citizens of the world), no religion, no hierarchy, nothing centralised, no mass media, no time (right here, right now), no offline (ubiquitous connectivity), no distance, no secrets (everything shared/transparency), no costs (free telephone, music, TV etc).

Γενικά το Internet World μου άφησε μία ευχάριστη γεύση, ειδικά η παρουσίαση του Le Meur, και αξίζει να συμπληρώσω ότι η είσοδος ήταν δωρεάν. Ελπίζω να αρχίσουμε να βλέπουμε και στην Ελλάδα περισσότερα τέτοια events, πέρα από το καθιερωμένο ετήσιο συνέδριο του Interactive Advertising Bureau.

Advertisements