Ακούμε συχνά πως το 2007 θα είναι η χρονιά του mobile marketing. Αυτό βέβαια το έχουμε ακούσει και άλλες φορές, όμως τώρα οι συνθήκες δείχνουν πιο ώριμες, με την ευρεία διείσδυση των κινητών τηλεφώνων τρίτης γενιάς, με τις μεγαλύτερες οθόνες (το iPhone της Apple διαγράφεται ως ο πιο πιθανός ηγέτης) και με την πιο αξιόπιστη συνδεσιμότητα στο Internet.

Οι marketers είναι συνεπαρμένοι από αυτό το καινούργιο δυνητικό διαφημιστικό κανάλι, το οποίο συνδυάζει τις διαδραστικές αρετές του Internet με μία μοναδική ικανότητα για απόλυτη προσωποποίηση (personalisation). Το κινητό τηλέφωνο είναι όντως μία ιδιαίτερη συσκευή, αφού μπορεί εύκολα να μετατραπεί σε φορητή τηλεόραση, ραδιόφωνο, media player και Internet browser. Ο ενθουσιασμός είναι τόσο μεγάλος που υπάρχουν ακόμα και σχέδια για ανάπτυξη εταιριών κινητής τηλεφωνίας που θα προσφέρουν δωρεάν κλήσεις και SMS με αντάλλαγμα τον βομβαρδισμό του χρήστη με διαφημιστικά μηνύματα!

Αλλά ίσως το mobile marketing δεν είναι τόσο εύκολα εφαρμόσιμο τελικά. Το κινητό τηλέφωνο είναι ένα πολύ προσωπικό μέσο και, παρ’ όλο που αυτό θεωρείται ως ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματά του για το marketing, είναι πιθανό οι καταναλωτές να μην ανεχτούν να δέχονται διαφημίσεις στο κινητό, εκτός και αν πρόκειται για μία απολύτως στοχευμένη και ενδιαφέρουσα καμπάνια. Δεν είναι τυχαίο ότι τα προαναφερθέντα επιχειρηματικά σχέδια θα έχουν πρωταρχικά ως κοινό-στόχο τους έφηβους που δεν μπορούν να πληρώσουν τους λογαριασμούς του τηλεφώνου τους χωρίς την βοήθεια των γονέων.

Εν κατακλείδι, η άποψή μου είναι ότι μία mobile διαφημιστική καμπάνια μπορεί εύκολα να θεωρηθεί ως εισβολή στον προσωπικό χώρο του ατόμου, και έτσι οι marketers δεν θα πρέπει να σπεύσουν να αγκαλιάσουν αυτή τη νέα δυνατότητα χωρίς δεύτερη σκέψη. Όπως πάντα, η απόφαση θα εξαρτηθεί από τις ιδιαιτερότητες του συγκεκριμένου διαφημιζόμενου προϊόντος (ή υπηρεσίας) και από τα χαρακτηριστικά του target group.

Advertisements