Σήμερα θα αφιερώσω ένα post στον προηγούμενο εργοδότη μου, ένα Internet start-up με την ονομασία TrustedPlaces.

trusted_places_screenshot.gif

Πρόκειται για ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα της νέας γενιάς των social networks, που συνδυάζουν τα networking functionalities του MySpace και των υπόλοιπων μαζικών social networks με την εξειδίκευση σε ένα συγκεκριμένο niche [άλλα επιτυχημένα παραδείγματα τέτοιων δικτύων είναι το LinkedIn (business networking) και το WAYN (travel community)]. Στην προκειμένη περίπτωση το focus είναι στη διασκέδαση, και πιο συγκεκριμένα σε επιλεγμένα μέρη (‘Trusted Places’) τα οποία προτείνουν οι ίδιοι οι χρήστες του site.

Το κάθε μέλος έχει προσωπική σελίδα με φωτογραφία, πληροφορίες, φίλους, κλπ. Τίποτα καινούργιο ως εδώ. Όμως όλα τα μέλη έχουν τη δυνατότητα να γράψουν reviews για τα bars και τα εστιατόρια που τους αρέσουν ή δεν τους αρέσουν και να συνεισφέρουν με αυτόν τρόπο στην κοινότητα. Έτσι, κάποιος που ψάχνει για παράδειγμα ένα καλό ισπανικό εστιατόριο στο Λονδίνο θα πάει στο TrustedPlaces και θα διαβάσει reviews για διάφορα εστιατόρια, γραμμένα από απλούς ανθρώπους που έχουν επισκεφτεί το μέρος και έχουν εκφράσει την άποψή τους.

Η δύναμη του TrustedPlaces είναι προφανής: Ένα word-of-mouth online community με user-generated content αποτελεί πολύ πιο αξιόπιστη πηγή πληροφοριών από οποιοδήποτε άλλο site προτάσεων όπου ποτέ δεν ξέρεις αν αυτό που διαβάζεις είναι αυθόρμητη άποψη ή πληρωμένη καταχώριση.

Και αν όλα αυτά δεν ακούγονται ιδιαίτερα καινοτόμα, το personalised recommendations system σίγουρα δεν είναι κάτι συνηθισμένο. Όταν ένα νέο μέλος κάνει εγγραφή, συμπληρώνει προαιρετικά ένα quiz σχετικά με τις προτιμήσεις του. Έτσι το site γνωρίζει τι αρέσει στον κάθε χρήστη και τι όχι και είναι σε θέση να κάνει personalised recommendations. Για παράδειγμα, στη σελίδα σου εμφανίζονται προτάσεις για μέρη που έχουν λάβει υψηλή αξιολόγηση από άτομα που έχουν παρόμοιες προτιμήσεις με τις δικές σου.

Ένα άλλο ξεχωριστό χαρακτηριστικό του TrustedPlaces είναι η παροχή κινήτρων στους χρήστες για να συμμετέχουν με reviews, comments, κλπ. Συνήθως, όταν αναφερόμαστε σε user-generated content εννοούμε την εθελοντική συνεισφορά του χρήστη σε κάποιο website. Αυτό το μοντέλο έχει πλέον πλησιάσει τα όρια του κορεσμού, αφού ο αριθμός των sites που στηρίζονται στην καλή θέληση των χρηστών για την προσφορά περιεχομένου (content) έχει αυξηθεί δραματικά. Το TrustedPlaces προσκαλεί τους χρήστες του να καταθέτουν φωτογραφίες και κείμενα σχετικά με τα μέρη που πηγαίνουν, με αντάλλαγμα reward points: όταν κάποιος συμπληρώσει έναν προκαθορισμένο αριθμό πόντων, κερδίζει δώρα όπως μία κάρτα που του παρέχει 50% έκπτωση σε 1000 εστιατόρια και bars του Λονδίνου. Να σημειώσω εδώ ότι προς το παρόν το focus του site είναι στη Μ. Βρετανία και στη Γαλλία αλλά στην ουσία τα reviews μπορεί να αφορούν ένα μέρος σε οποιαδήποτε πόλη του κόσμου (και υπάρχουν ήδη πολλά τέτοια reviews).

Όσο για τις προοπτικές εξέλιξης ενός τέτοιου project στο Λονδίνο, η εταιρία έλαβε χρηματοδότηση ύψους 750,000 Euro πέντε μήνες μετά την ίδρυσή της, προκειμένου να αναπτύξει περισότερο τις υπηρεσίες της και να προσδώσει μεγαλύτερη αξία στους χρήστες της.

Highlight: ο CEO της εταιρίας (και ένας εκ των δύο συνιδρυτών) είναι Έλληνας και μάλιστα Θεσσαλονικιός!

Advertisements